torsdag den 28. juni 2012

Ahhhh solskin, kaffe, venindehygge og blogindlæg nr. 143

Er du til kaffe eller te?


Ahhhhh kaffe.....
Kaffelyst samler os om kontorets kaffemaskine i løbet af en arbejdsdag. Kaffetanker kan få os ud af sengen om morgenen. Kaffe kan få os til at stoppe op midt på dagen og falde hen på en cafèstol, og netop dette, var lige det jeg gjorde i dag sammen med min dejlige veninde, som jeg virkelig nyder at tilbringe tiden med. Vi var bl.a. på Baresso, hvor vi fik os en dejlig lækker kop friskmalet kaffe. Der var desværre ikke flere ledige borde udenfor, og vi ville da ikke sidde indenfor i dette dejlige solskinsvejr, så vi valgte, at bestille kaffen "to go" og satte os ned på en dejlig bænk på Store Torv lige i hjertet af Århus og lige midt i solen. Ahhhh det var bare hyggeligt.

Da jeg kom hjem læste jeg sjovt nok en lille artikel om kaffe i bladet "Om" et helt nyt gratis magasin, som kan hentes i alle Coop forretninger. Det minder meget om Kiwi-bladet, som for dem der ikke ved det, findes i Nettos forretninger.
Og jeg er åbenbart en af de 74% af os danskere, som elsker kaffe. Engang stod kaffemaskinen i ethvert dansk hjem og bryggede kaffe, imens famlien stille og roligt kunne åbne deres øjne. I dag brygger to ud af fem danskere stadig deres kaffe på en almindelig kaffemaskine, mens det derimod er stembelkanden der er blevet stor favorit iblandt os danskere. Mens unge imellem 15-34 år foretrækker at lave intant-kaffe.

Desuden tæller kaffe med i væskeregnskabet, og vi kan drikke den helt sorte med god samvigtighed. Kaffe er nemlig sundt, når bare du holder dig indenfor de fem kopper og max seks kopper om dagen. Kaffe virker opkvikkende, skærper hjernen, virker positivt på blodkrebsløbet, og ligesom te, frugt og grøntasger indeholder kaffe antioxidanter, som er sunde for os og forebygger livstilssygdomme. Vidste du, at en kop kaffe indeholder lige så mange antioxidanter som en kop te, når blot kaffen er letristet?
Engang troede vi, at kaffe gav hjertebanken og ødelagde nattesøvnen, og det er skam stadig sandt. Drik ikke kaffe før du skal i seng, med mindre du gerne vil have en urolig nattesøvn. Og hvem har da lyst til det? Ja, jeg har i hvertfald ikke. (Kilde fra magasinet "Om" nr. 2 sommer 2012)

Det øverste billede er udsigten fra min terrasse taget her til aften.
Billedet under er mig på Store Torv.



Min veninde og jeg.


Tænk sig engang hvor tiden flyver afsted. Jeg har nu været på bloggen siden oktober måned, og har formået at lave ikke mindre end 143 indlæg på ca. 8 måneder. Dette skal da fejres, så inden længe vil jeg lave en Give Away, så hold dig endelig opdateret herinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.