fredag den 8. november 2013

Mit bud på årets julestjerne samt mit bidrag til Søstrene Grenes julekonkurrence

Måske er det lidt tideligt at begynde på julepynten, og så alligevel ikke, hvis man spørger butikkerne. Jeg har derfor givet mig i kast med denne origamijulestjerne, som er foldet og flettet ud af ikke mindre en 30 stykker papir. Jeg er selv blevet yderst tilfreds, men jeg vil da også indrømme, at den har kostet mig en del sved på panden, men den har helt sikkert været arbejdstimerne værd.
Lige i dette øjeblik hænger den så fint og pryder min stue, og samtidig er den også mit første julepynt, som er blevet hængt op i lejligheden. 
Det gode ved denne stjerne er, at der ikke kræves et hav a materialer. Jeg har anvendt 15 stks sort karton, træperler, sort maling, sort silkebånd fra Søstrene Grene samt 15 stks perlemorspapir købt i Sallings papirvarerafdeling. Jeg vil klart anbefale, at man ikke anvender for tyndt papir, især når man som jeg har valgt, at lave den i dette størrelsesforhold.

Lige for tiden kører der nu på Søstrene Grenes Facebookside en julekonkurrence, hvor du kan deltage ved at lave noget hjemmelavaet julepynt, og jeg tænkte derfor, at det ville være oplagt at anvende denne stjerne til mit bidrag til konkurrencen., når nu jeg alligevel har brugt stort set alle materialer fra Søstrene Grene. Jeg ved, at det bl.a. er Frk. Hansen, som skal være en af dommerne til at bedømme resultaterne, så nu er det bare med at krydse fingre. Det kunne nu være vildt fedt at vinde. Jeg ville blive super glad, hvis du har lyst til at like mit billede inde på Søstrene Grenes Facebookside, det kan du gøre lige her

Jeg har taget lidt billeder af arbejdsprocessen undervejs, og har du selv lyst til at gå igang med stjernen, så ligger der et link til en DIY nederst i dette indlæg.





Du skal som udgangspunkt starte med at folde 30 pyramider som disse her.


Set indefra

Fra siden

Fra oven






Har du lyst til selv at gå i krig med denne stjerne samtidig med at du lytter til noget lækkert opkvikkende julemusik, så er det bare om at komme igang lige her


Er du også gået igang med at lave julepynt, som du gerne vil vise mig, så er du mer end velkommen til at lægge et link i en kommentar.










8 kommentarer:

  1. Puha, jeg får helt sved på panden bare ved tanken om at skulle folde sådan en. Men flot det er den :)

    SvarSlet
  2. Wow, det ser kompliceret ud! Men flot arbejde :-) Har forsøgt at finde dit billede på Søstrene Grenes facebook side ved at følge dit link, men jeg kan ikke finde det.. Måske er det min tålmodighed, den er gal med i dag, så jeg prøver igen i morgen :-)

    SvarSlet
  3. Mange tak søde. Den var også lidt kompliceret at lave. Mmmmm mærkeligt at du ikke kan finde mit billede derinde, måske du skal søge efter nogle af de første. Der er sikkert kommet mange bidrag😊

    SvarSlet
  4. Waugh hvor er den stjerne flot Helena. Sikke en tålmodighed du må ha` haft.
    K.h. Lis

    SvarSlet
  5. hvor bred er den? Fra spids til spids?

    Mette

    SvarSlet
  6. Hej Mette.
    Tror ca. den er 28 x28 altså hele stjernen.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.