tirsdag den 24. december 2013

Juletræet med sin pynt + inspiration til juleborddækning 2013

Jeg var i går lillejuleaftensdag ude ved mine forældre for at hjælpe med at pynte juletræet samt med borddækningen til den store julemiddag i aften. Det er nu altid hyggeligt at kunne gå og hjælpes ad med de praktiske ting der skal laves forinden denne hyggelige aften, og som jeg viste jer i dette indlæg, så havde jeg jo foldet en masse origamijuletræer, som jeg ville dekorere julebordet med.  Jeg havde derfor lovet min mor og stedfar at komme ud og hjælpe med borddækningen samt pyntningen af juletræet.
Som I kan se på billederne præger pynten  på juletræet en blanding mellem nye og gamle glaskugler, små guld- og fjerfugle, klokker, guldhjerter, klassiske røde julenisser, kræmmerhuse, filthjerter og engle. Personligt kan jeg godt lide, at træets pynt både har nået nyt og gammelt hængende på sig, især det julepynt som jeg lavede i børnehaven er nu ret sjovt at mindes tilbage på.
Årets borddækningen har det sølv/sort/hvide tema. Mine foldede origamijuletræer står ned i midten af bordet med små stykker nyklippet gran imellem sig. Derudover er der lagt små sort/hvide julekugler samt tre små fade med fyrfadslys. Servietterne har jeg foldet som en kokkehue en foldeteknik, som jeg lærte helt tilbage fra, da min far levede og drev restaurant i Vejle.

 

Der kan heldigvis stadig brændes ned på den fine lille julekrans inden aftenen er omme.
 
Ønsker jer alle en dejlig og velsignet juleaften.










3 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt, og julen får et ekstra twist med de hyggelige syslerier... Glædelig jul... :0)

    SvarSlet
  2. Jeg håber, du havde en dejlig jul <3

    SvarSlet
  3. Heidi, ja lige præcis julen bliver lige piftet op, når man selv tilføjer lidt hjemmesysleri.

    Helt bestemt Krokodullen håber også du havde en dejlig aften.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.