fredag den 31. januar 2014

DIY på den bedste kop kaffe med stimet mælk og et strejf af lakridspulver

Som mange af jer sikkert allerede ved, så er jeg jo den store kaffedrikker, og der er altså ikke noget bedre end at starte weekenden på en lækker kop kaffe med stimet mælk og et strejf af lakridspulver.
Jeg tænkte derfor, at jeg lige ville vise jer, hvordan jeg tilbereder en lækker kop kaffe speciel by me.
 
Du skal bruge følgende:
Espresso kaffe, kan købes i stort set alle forretninger
Rå lakridspulver, dette kan bl.a. købes i Føtex
Skummetmælk
Varmt vand fra elkedel
Mælkeskummer til at stime mælken med
 
Jeg starter med at sætte vand over i min elkedel samt putte skummetmælk i min mælkeskummer. Inde i mælkeskummeren er der en markering på, hvor meget mælk du som minimum skal fylde op, så mælken ikke brænder på, det er nu ret smart, synes jeg.
Tag 1-2 tsk. fuld espresso kaffe ned i din kop afhængig af, hvor stærk du ønsker din kaffe skal være. Det der er kendetegnet ved lige netop denne kaffe er, at den er finmalet, hvilket gør smagen rund og mild.
Derefter tilsætter du det stimet mælk, gerne 0,5-1 dl afhængig af, hvor meget mælkesmag du ønsker. Til sidst drysser du lidt lakridspulver over og rører rundt, så lakridspulveren fordeler sig i kaffen og vupti så kan jeg godt love dig for, at du har verdens bedste kop kaffe.
Prøv det og kom meget gerne med jeres anmeldelser.
 
 


Ønsker jer alle en dejlig weekend.




8 kommentarer:

  1. Det lyder lækkert, og må prøves.... :-)

    SvarSlet
  2. Øj! Det må jeg prøve! :)

    SvarSlet
  3. Ja Lola, det synes jeg helt bestemt du skal.

    SvarSlet
  4. Det var da egentlig en god idé med en DIY på en hjemmelavet kaffedrik. Det kunne være, jeg skulle smide min op på iskaffe med banan. Den ligger jo allerede som video på youtube og har gjort det længe, men jeg har aldrig tænkt over at sætte den op på min blog også.

    SvarSlet
  5. Åh, jeg har desværre aldrig lært at drikke kaffe, men velbekomme :-) Eller hvad man nu siger, når det er drikkelse.
    Knus og god weekend.

    SvarSlet
  6. Det lyder lækkert, når man ser sådan et indlæg ville jeg ønske jeg kunne li kaffe.

    SvarSlet
  7. Anja og Krokodullen det må I have lært, for I går helt bestemt glip af noget:-)
    Også god weekend til jer af det der er tilbage.

    SvarSlet
  8. Jeg har lurpasset lidt her på din blog. Men nu er jeg altså nødt til at blive fast læser! Jeg glæder mig til at følge med :)

    Mange hilsner Reke

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.