søndag den 6. april 2014

Aros - Wes Lang kunstudstilling

Det er vidst ikke nogen hemmelighed, at jeg elsker min by Aarhus ikke mindst for vores smukke kunstbygning Aros, som næsten altid har en eller anden smuk og fascinerende udstilling. 
 
Jeg havde godt læst lidt om den nye udstilling Wes Lang, som netop kan ses her fra d. 29 marts og helt frem til  d. 7. september, så der er rig mulighed for at komme op at se den i løbet af sommeren, og det vil jeg iøvrigt varmt anbefale jer at gøre.
 
Les Wang arbejder med ikoner inden for den amerikanske "biker"-kulturs visuelle univers, som f.eks. pin-up-piger, motorcykler og tatoveringer. I alt fra tegninger til maleri, motorcykler og rolex-ure, trækker han på ikoniske referencer til rock n’ roll, tatoveringsæstetik, livet på landvejen og den amerikanske historie og bruger disse i et både personligt og et nationalt identitetsprojekt.
 
Det jeg netop synes, er så fedt med denne udstilling er, at Les Wang forsøger at overflytte hans atelier – eller "studio", som han selv kalder det – til museet.  Væggene i den store fabrikshal i L.A., Wes Lang bruger som sit atelier, er plastret til med tegninger og objekter der kribler og krabler fra gulv til loft i både store og små tableauer kittet sammen med malingrester. Væggene og rummet bliver på den måde til kæmpecollager, hvor pletter på gulvet, playboymagasiner og lænestolen smelter sammen med kutteklædte skellet-tegninger, indianer-malerier, hestehår, flag, blomsterbuketter eller kohorn.   
Med udstillingen får  man derfor en unik mulighed for at kigge ind i Les Wangs private rum, netop hans atelie.
 
Vi var selvfølgelig også oppe i selve Your Rainbow og nede i kælderren og se Boy samt i nogle af de andre rum, hvor der også var forskellige træ- og patchworkudstillinger. Jeg var især fascineret af patchworkudstillingen, men det er jo ikke så mærkeligt, eftersom jeg jo elsker selv at sy patchwork.
 
Jeg vil blot lade billederne tale for sig selv og ønske jer alle en dejlig uge.
 
 



















1 kommentar:

  1. Jeg er især vild med tegningerne og malerierne - men det er måske heller ikke så underligt :-)
    Det ser spændende ud.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.