lørdag den 28. juni 2014

Fisk i mange flotte farver og former

Det er efterhånden ved at være en fast tradition, at to af min stedfars børnebørn kommer på weekendbesøg den første weekend i deres sommerferie. Mine forældre er jo stadig unge og friske og er derfor altid klar på at tage med på ture og forlystelsesparker. Vi havde derfor snakket om enten at tage i Tivoli, til stranden eller i Kattegatcentret alt afhængig af vejret og hvad børnene ville.
Da vejret her i Østjylland har været ret ustadigt, også i dag, valgte vi derfor at tage en tur i Kattegatcentret, hvilket var en rigtig god beslutning. Der var nemlig, til trods for skolernes sommerferie, ikke særlig mange mennesker deroppe, så der var rig mulighed for at komme ordentig rundt og se alle de mange flotte og ikke mindst finurlige fisk.
Vi fik også set søløverne blive fodret, leget på legepladsen, spist pølsemix i stor stil og sidst men ikke mindst quizzet i bilen til og fra Aarhus til Grenå. Faktisk en rigtig hyggelig måde at få tiden til at gå i bilen, så den ikke føles så lang.
 
Noget af det jeg blev dybt fascineret af, ved at se på alle de mange flotte og finurlige fisk, var alle de mange smukke farver, som de forskellige fisk havde på deres finger og haler. Det er jo næsten et helt kunstværk i sig selv og jeg kunne derfor ikke lade være med at knipse et par billeder, så I også kunne få glæde af dem.
 
Hvis jeg en dag kommer til Kbh. vil jeg helt klart besøge Den blå Planet. Jeg har hørt så godt om det og de skulle have så mange flotte fisk, mange flere end på Kattegatcentret, måske det allerede bliver i denne sommerferie. Hvem ved:-)
 
 
Det må vidt være årets SELFIE :-)
 
Man bliver aldrig for gammel til at lege.
 
 Vi afsluttede dagen på toppen.
 
Håber I alle nyder sommerferien.




























































3 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud. Og jeg elsker "årets selfie" :-)

    SvarSlet
  2. Smukke billeder! Og ja, hvis du kommer til København, så er et besøg i Den blå Planet en god ting. Vi var der sidste år, og vi var bestemt ikke skuffede!

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  3. Ja Anna, jeg har også kun hørt godt om Den blå planet, så det må helt klart komme på en af mine prioteringer her i sommerens løb.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.