onsdag den 23. juli 2014

Kjole til mig

Først og fremmest tusind tak for alle jeres søde kommentar til mit forrige indlæg om min mormor. Det har virkelig varmet at læse dem alle.

I dag vil jeg vise jer den tunika/kjole, som jeg købte stof til, da jeg her den anden dag lige skulle et hurtigt smut forbi Stof2000 for at købe nyt stof til et par kommende pudeprojekter, og faldt derfor pladask for dette stribede satinstof, som jeg simpelthen måtte have med hjem.
Jeg vidste med det samme, at jeg ville sy noget til mig selv, men lige præcis hvad det skulle være, var jeg lidt i vildrede om. Jeg spurgte derfor til råds på Instagram og de fleste som svarede, synes jeg skulle sy en kjole.
 
Jeg fulgte deres råd med denne kjole/tunika, som jeg efterhånden har syet en del gange. Jeg synes det er så rart, at jeg har fundet et mønster, som jeg bare ved passer til mig, og samtidig er jeg jo også fri for, at skulle læse syvejledningen,  da jeg efterhånden har syet lige præcis denne model omkring 6 gange.
 
Mønstret er fra Onion, hvilket er nogle af mine favoritmønster, fordi jeg synes, de er nemme at gå til og samtidig går de fleste af mønstrene helt ned til XS.
Kjolen har store vingærmer, hvilket jeg synes giver en rigtig fin detalje samt de fine små indlæg i halsudskæringen er også med til at give kjolen det sidste lille pift.
 
Hvad med dig, syr du også dit tøj selv?

 
 
 
 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.