tirsdag den 15. juli 2014

Sommerhusferie på sydsjælland og besøg i Den blå planet

Et par tiltrængt feriedage på Sydsjælland er nu veloverstået og jeg er atter tilbage i min dejlige hjemby Aarhus. Det har været et par rigtig dejlige afslappende dage i et sommerhus lige ned til stranden ved Faxe ladeplads blot en times kørsel fra København.
Som I måske kan huske fra dette indlæg, hvor min familie og jeg var i Kattegatcentret, så har jeg jo længe talt om, at jeg gerne ville besøge Den blå planet i København, og når vi nu alligevel var derover og vejret var ret så regnfuldt om mandagen, så kunne vi jo lige så godt besøge det.
Vi var dog ikke de eneste, der havde fået den ide, for hold fast hvor var der mange mennesker, hvilket jo nok skyldes det regnfulde vejr samt sommerferien. Men til trods for de mange mennesker, så var det en kæmpe oplevelse at gå rundt i så stort et akvarium med så mange fantastisk smukke og anderledes fisk, som man ikke lige ser til dagligt.
Mine forældre som også var med, var også meget fascineret af stedet, så hvis ikke du har besøgt det, så kan det helt klart anbefales både store som små.
 
Udover besøget i Den blå planet har vi også fået hygget os med lækker mad, slappet af, gået ture langs vandet, spist kirsebær og sidst men ikke mindst set finalen i fodbold, det kunne min mor og jeg nemlig ikke undgå efter som min stedfar er en lille fodboldfreak. Det var nu også meget spændende at følge med i kampen, især da Tyskland fik scoret til 1-0 lige i sidste øjeblik. Personligt havde jeg nu håbet på, at Argentina vandt, men sådan skulle det ikke være i år.
 
Ellers vil jeg blot ønske jer en forsat god sommer for mit vedkommende kalder arbejdet igen i morgen.

































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.