søndag den 21. september 2014

Kobber look a like

Der hersker vidt ingen tvivl om, at kobber har været den helt store dille det sidste år både indenfor boliginteriør og accessoirers.
For et stykke tid siden, så jeg i Stof og Stils nye katalog, at de havde fået det fedeste kobberlæderstof hjem som nyhed her til efteråret. Der gik selvfølgelig ikke mange dage før jeg fandt en frilørdag, hvor jeg kunne tage bussen ud til Stof og Stil og shoppe til den helt store guldmedalje eller man skulle vidst mere sige kobbermedalje:-)
Jeg vidste på forhånd, at jeg i hvertfald ville sy et par nye makeuppunge og penalhuse, så jeg altid har en værtindegave til oplagte lejligheder. Jeg faldt dog også over samme lædertof bare i sort, så dette måtte jeg selvfølglig også have med hjem. Samme aften fandt jeg selvfølgelig symaskinen frem og afsted det gik med få syet hele 4 stks.
De er alle med lynlås i toppen 2 af dem med kobberlynlås, som I også vil kunne se på billederne længere nede. Derudover er de alle blevet foret med pladevat, så de kan holde en fin form og sidst men ikke mindst påsat trækugle i lynlåsen, så den er lettere at lyne op og i.
Det eneste som krævede lidt udfordring var, at få syet lynlåsen pænt, da læderstoffet ikke er helt så let at sy i som almindelig stof. Heldigvis har jeg efterhånden fået syet en del af de her makeuppunge og penalhuse, så det blev, hvis jeg selv skal vurdere, egentlig meget pænt.
 
Nu er mit store spørgsmål til jer, da jeg er helt ideforladt.
Hvad skal mit næste projekt være med kobberstoffet, har nemlig stadig en del tilbage?
 

 
 












3 kommentarer:

  1. Jeg tænker om det kunne lade sig gøre (kender ikke teknikken) at flette en taske af kobberlæder evt med sort læder indimellem?

    SvarSlet
  2. Tænker du flettede tasker som mine papirflettasker, for det ville godt kunne lade sig gøre i papir, tror bare ikke i læder.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.