fredag den 21. november 2014

Marmorjuletræer DIY

Lige siden jeg så de fine marmorjuletræer fra Felius, har jeg været dybt forelsket, men når man som jeg ikke vil ofre så mange penge på julepynt og når jeg så samtidig elsker at være kreativ, ja så måtte jeg jo bare i tænkeboksen. Der gik faktisk ikke så mange dage før jeg fandt frem til en forholdsvis billig og nem løsning til et alternativ til Felius marmorjuletræer og hvis jeg skal være ærlig, så er jeg da også blevet vældig tilfreds. Min version har godt nok ikke takker som dem Felius har, men det gør nu heller ikke noget, hvis du spørger mig.
 
En hurtig søgning efter plastikjuletræer fandt jeg i Tigger, 3 stks for 30,- det er da lige til at overkomme og så havde jeg selvfølgelig marmorfolie fra mine tidligere projekter, hvor jeg har anvendt det, bl.a. mine seneste String-art marmorophæng.
Derudover skal du også bruge en hobbykniv til tilskæring af foliet. Jeg startede først med at tegne omridset af den ene side af juletræet for derefter at ligge 1 cm til til ombuk. Spidsen kan godt være lidt drilsk, men med lidt fingersnilde, så kan det nu sagtens lykkedes. Derefter skal du tegne den anden side af, men denne gang skal foliet skæres 1-2 mm mindre end selve træet, på den måde undgår du, at der ikke flapper noget ud over kanten.
 
Du gentager overstående ved de to andre juletræer og vupti 3 stks mamrmorjuletræer til Julen anno 2014.
 
 
Du er selvfølgelig meget velkommen til at bruge min DIY, dog vil jeg sætte stor pris på, at du linker til min blog.
 
På forhånd tak.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.