mandag den 29. december 2014

Året der gik 2014




Hold nu op hvor har dette år altså gået stærkt og ikke mindst, hvor er der sket meget for mig på dette år. Jeg vil derfor i dette indlæg i ord og billeder give jer et lille indblik i, hvad der er sket for mig igennem årets løb. Rigtig god fornøjelse.

Januar-februar
Disse to måneder var for mig virkelig lange, fordi jeg sad med min bacheloropgave, som skulle afleveres i slutningen af januar måned og efterfølgende forsvares i februar. Som mange af jer sikkert ved, så har jeg jo læst til pædagog de sidste 3½ år, så det var derfor mit speciale som skulle afleveres, så jeg langt om længe kunne stå færdig som pædagog. Som I også kan genlæse fra dette indlæg så var det virkelig en stor dag endelig at blive færdig både for mig, min familie og mine medstuderende. Det var en super dejlig dag med gode gaver, fantastiske mennesker og ikke mindst en dejlig fornemmelse i maven af at gå fra med et stort 10-tal fra min bacheloropgave. Nåååå ja og så fik jeg også lige en tur til Paris af mine forældre, som jeg ikke har brugt endnu, men det regner jeg med at gøre engang her i foråret 2015. Kan næsten ikke vente.
 


Februar-Marts
stod på jobsøgning og atter jobsøgning og på grund af de mange nedskæringer og besparelser i Aarhus kommune på pædagoger, så var det godt nok svært at finde noget, men jeg mistede ikke kampgejsten selvom det var tæt på. Jeg holdt mig samtidig igang med mine kreative sysler, især tegning blev min helt store interesse og jeg satte mig derfor det mål om, at få tegnet mindst en tegning for hver måned, hvilket I også kan læse lidt om i indlægget her. Når jeg sætter mig nogle mål, så tør jeg næsten altid love, at jeg overholder dem, hvilket også blev tilfældet her. Næsten tre-fire tegninger pr. måned blev det til, hvis ikke flere. I kan se mange flere af mine tegninger lige her





April
April måned gik selvfølgelig stadig med jobsøgning, men samtidig med det, var jeg så heldig at kunne få lov til at komme i virksomhedsparaktik hos Tina Dalbøge, hvor jeg bl.a. skulle være med til at lave og idéudvikle en kreativ E-bog for børn og deres familier og samtidig med det, var jeg også med til at lave kreative ting fra hendes Kreahobshop, som hun skulle bruge til sin egen blog. Det var virkelig et spændende praktikforløb, hvor jeg fik rig mulighed for at lave mange kreative projekter.
Nedenunder kan I se et lille udsnit af, hvad jeg fik lavet hos Tina.
 
 
Collagebilleder  kombineret med mine egne tegninger og Tinas papir fra hendes webshop.
 


Øreringe i krympeplast malet med Poscatuscher


Halskæde lavet af krympeplast

Papirkugleuro som du også kan finde en DIY på her
 
 
Maj
Maj stod selvfølgelig endnu engang på jobsøgning og jobsamtaler, men hold fast hvor var det en sej måned for mig, da jeg efterhånden syntes, at det var ved at være ret opslidende at skulle søge jobs og få afslag gang på gang, især fordi jeg nemt kommer til at føle, at det er mig, der er noget galt med og ikke at de altså har over 150 ansøgninger til hver stilling. Heldigvis så vendte det hele i slutningen af måneden, hvor min dejlige stedfars kammerat ringede og spurgte, om jeg ikke jeg havde lyst til at begynde at have nogle timer ude i hans grafiske virksomhed Damgaard-Jensen i Skejby. Først var jeg lidt nervøs for, om det overhovedet ville være noget for mig nu, når jeg trods alt er uddannet pædagog, men jeg gav det selvfølgelig en chance og efter blot et par uger, fandt jeg hurtigt ud af, at det var et sted, jeg godt kunne trives og arbejde, især med de søde kollegaer.
 
Derudover var maj måned også en måned, hvor foråret rigtig kunne mærkes, jeg var bl.a. til Smukfest medhjælperfest med mine to bedste veninder.
 



Juni-Juli
Juni stod for det meste på arbejde, hygge med venner og familien samt min lillebrors konfirmation, som virkelig var en super dejlig familiefest.



Derudover blev juni og juli også to måneder, hvor jeg fik en af mine store drømme fuldført nemlig, at komme op at flyve i helikopter for første gang. Det har nemlig længe været en af mine højeste ønsker og da min nye chef også er uddannet pilot og dermed ejer hans helt egen helikopter, ja, så var jeg så heldig at få lov til at komme op og flyve. Det blev dog ikke blot til en, men faktisk rigtig mange flyveture henover sommeren.

 
 

 
 
Juli var også en af de måneder, hvor jeg virkelig gjorde noget stort i forhold til mig selv og mine egne grænser. Som mange af jer måske ved, så har jeg nemlig ikke turde vise mig i badetøj på offentlige strande og dermed heller ikke kunne bade i havet, selvom jeg virkelig elsker det. Men i år havde jeg sagt til mig selv, at min sygdom simpelthen ikke skulle forhindre det også selvom, at jeg måske ville få nedstirrende blikke. En dejlig varm juli-dag gjorde jeg det. Hoppede i bølgerne blå ved Risskov Strand sammen med en af mine veninder. En fantastisk dejlig følelse, som jeg håber gentager sig igen til næste år.
 
Juli var desværre også en rigtig trist måned, i hvertfald i slutningen, da min højt elskede mormor desværre gik hen og døde. Heldigvis så blev hun 91 år, så man må jo sige, at det var en flot alder. Det var en rigtig smuk begravelse, som jeg helt sikkert vil huske tilbage på i mange mange år.
 
 
 
 
August
August stod bl.a. på sommerhusophold på Sydsjælland med min dejlige familie og en tur i Den blå planet samt mange dejlige gåture langs vandet. Utallige smukke solnedgange fra min altan blev det også til, så alt i alt en super dejlig sommer med varme, hygge, familiefester, sammenkomster med veninder, Skanderborg Festival og jeg kunne blive ved.
 
 
 
 
 
 
September
I september var jeg så heldig at vinde et weekendophold for to personer på et af Scandic-hoteller. Jeg valgte at invitere min dejlige bonus-storesøster med. Vi blev ret hurtige enige om, at det skulle være Hotel Scandic i Horsens, da alene omgivelserne og den smukke bygning simpelthen måtte afprøves. Det var over alt forventning både morgenmadsbuffeèn, som for øvrigt var økologisk, samt deres senge og betjenening var til top karakter og når man så samtidig har en af sine bedste veninder og søster med i samme ombæring, så kan det jo ikke blive bedre.

 

 
 

Oktober
Oktober bestod primært af arbejde, men jeg fik samtidig også mulighed for at få trykt nogle af mine tegninger via mit arbejde overpå stof, så jeg fik derfor kørt en masse tasker igennem symaskine og ikke mindst makeuppunge i libertystof.
 
 




 
November
I november gik jeg igang med et af mine livs største kreaprojekter, nemlig denne lædertasker af ene små 8-taller. Efter at have vist den frem både på Instagram, her på bloggen og min Facebookside, så var der stor efterspørgelse på, om jeg jeg ville lave en DIY, hvilket jo indebar, at jeg atter måtte gå i krig med endnu en. Som sagt et større projekt, især at få taget og redigeret alle billederne til DIYèn, men jeg håber, at I har taget godt imod den. I kan for øvrigt finde vejledningen lige her
 

 
 
December
December var for mig en af de dejligste måneder både hvad der angik min jobsituation og mit eget lille kreative værksted. I forhold til min jobsituation, så var jeg så heldig, at kunne skrive under på en fastansaættelse hos Damgaard-Jensen og var derfor helt ude af at få suplerende dagpenge, som jeg nemlig havde fået samtidig med mit arbejde hos Damgaard-Jensen, da jeg nemlig ikke havde nok timer til et fuldtidsarbejde. Og tro mig, hvor var  det en befrielse, at blive fri for dagligt at skulle tjekke jobnet og søge mindst to fuldtidsstillinger hver uge samtidig med, at jeg trods alt arbejdede.
 
Samtidig med det fik jeg også opstartet mit eget kreative univers med salg af mine ting, især mine tegninger, puder, smykker og flettasker går faktisk rigtig godt. Det fungerer både via min Facebook side, min Instagram profil og selvfølgelig også herinde. Om jeg på sigt vil lave en dissideret webshop, ved jeg ikke helt endnu, det vil tiden vise:-)
 
Sidst men ikke mindst, så blev jeg også lige kontaktet her 2. juledag af webshoppen Navnetavle og print til hjemmet, som ville høre om jeg kunne være interesseret i, at få nogle af mine tegninger sat til salg som udprintet form inde hos dem. Jeg var selvfølgelig ikke et sekund i tvivl om at sige ja, så jeg er lidt spændt på at se, hvordan de bliver taget imod her i det nye år. Det bliver selvfølgelig ikke alle af mine tegninger, men primært mine børnetegninger, da det er dem som de var mest interesseret i.
 
Slutvis skal I da heller ikke snydes for lidt af det julepynt, som jeg har fået lavet her i løbet af december måned samt årets julegaveindpakning anno 2014.


 
Sidst men ikke mindst vil jeg ønske jer alle et fantastisk dejligt nytår og jeg vil samtidig se frem til endnu en blogår 2015.
 
 







1 kommentar:

  1. Du ønskes et godt og lykkebringende nytår... Jeg synes du er så super-sej, med alle de flotte ting du får fremstillet....

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.