tirsdag den 7. april 2015

Porcelænsmaling nu som kattefad og dekoration på gamle glaskrukker

Da jeg for et par uger siden viste jer dette indlæg, hvor jeg var gået i krig med at male på porcelæn, så blev jeg med det samme kontaktet af en af mine tidligere kunder. Hun ville høre mig, om ikke jeg kunne lave et fad til hende, hvor der var katte på lidt alla min kattetegning, se billedet nedenunder, og ja hvorfor ikke, Nu jeg alligevel havde fået investeret i porcelænstuscher, så var det jo bare at fatte til pennen endnu engang. Dog kan jeg godt mærke, at det er en del sværere at få helt tynde streger på porcelænet frem for, når jeg tegner på papir, især fordi porcelænstuschen er 1 mm. tyk, så derfor er det begrænset, hvor små detaljer jeg kan lave.
Det var egentlig meningen, at det skulle have været på et aflangt fad, ligesom det første fad jeg lavede, men i Søstrene Grene, hvor jeg havde indkøbt det aflange fad, der var det desværre udsolgt. Det blev i stedet for dette runde fad, som min kunde heldigvis også godt kunne lide. 

Nu mangler fadet bare at blive brændt i ovnen og så er det klar til at skulle videre ud i verdenen. Forhåbentlig bliver der serveret lidt andet på det end bare kattemad. 



Min kattetegning, som min kunde også har købt.

Nu jeg var gået i krig med porcelænsmaling, så faldt jeg også lige over, at dekorere en af mine gamle opbevaringsglaskrukker. Det er egentlig bare de glas man får med, når man køber Nesscafè fra Cafenoir og lige præcis dette mærke, er jeg nemlig helt vild med, så mon ikke det med tiden bliver til mange opbevaringsglas, som kan blive dekoreret.


Håber i ellers har nyt en dejlig dag og er kommet godt igang med den nye uge efter påsken.



5 kommentarer:

  1. Har netop prøvet at gøre dig kunsten efter :o) Åhhh!! Det er godt nok svært ikke at ryste på hånden. Det er bare så fint det du laver! Tak for endnu engang at inspirere mig !

    SvarSlet
  2. Det er virkelig nogle søde tegninger på de kaffe-bøtter :)

    SvarSlet
  3. Er det med tuscher, og har de bagefter været i ovnen for at hærde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er porcelænstuscher og bliver hærdet i ovnen bagefter

      Slet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.