søndag den 3. maj 2015

April måneds patchworkpude

Ja, jeg ved godt, at vi er gået ind i maj måned, men grunden til, at jeg kalder dette indlæg for April måneds patchworkpude er, at jeg rent faktisk begyndte på den lige i starten af april og mit mål var, at den skulle færdiggøres inden april måned var omme.
Når jeg har sat mig for et mål, i hvertfald når det drejer sig om de kreative projekter, så gør jeg en stor indsats for at overholde dem, hvilket jeg også lige til nød og næppe gjorde med denne pude.
 
Til jer der ikke kende til at lave patchwork i hånden, så kan jeg fortælle jer, at det er et meget stort og omfattende arbejde. Du sidder nemlig og syr alle de små romber sammen i hånden, som forinden bliver sat fast med papstykker for, at kunne holde faconen på selve romben. Efterhånden som man får syet romberne sammen, så tager man papstykkerne af, da de jo ikke skal være i puden. Jeg har før lavet en tilsvarende pude i sort, hvid og grå farver, som I kan se lige her, men denne her gang ville jeg gerne have et lidt lysere udtryk, som samtidig skulle matche mine andre petroleumsblå puder, som lige pt er fremme i min sofa.
 
Puden måler 40 x 40 cm og har hvid bagstykke samt hvid tittekant i siden. Dertil har jeg syet overlap bag på, så selve betrækket  kan tages af og vaskes.
 
Jeg er selv blevet okay tilfreds med resultatet og allerede nu er der klippet til et nyt patchworkprojekt, som nogle af jer måske allerede har set over på min Instagramprofil @helenasolskin
 

 
Denne patchworkpude fik jeg faktisk færdigsyet sidste år, men den er aldrig nået længere end hen på  sofaen, men den skal I da heller ikke snydes for at få et lille glimt af.



 
Hvis du har lyst, kan du se mine andre puder lige her




2 kommentarer:

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.