lørdag den 25. juli 2015

Keramikkursus del 2, det endelige resultat

Jeg ved ikke, om I kan huske, at jeg for godt og vel en måneds tid siden var på et super fedt kursus hos dygtige Ninna Gøtzshce, som ejer Formuleret i Jægergårdsgade her i Aarhus.
Som jeg også skrev om i dette indlæg, så var det første gang, at jeg skulle prøve kræfter med at lege med ler. Jeg var derfor helt på udebane til trods for, at jeg ellers har prøvet mange ting indenfor den kreative felt. Heldigvis til min store overraskelse var det slet ikke så svært som først antaget og med Ninnas kyndige rådgivning, fik jeg lavet tre små blomstervaser, en lille mælkekande i porcelænsler og to små skåle i stentøjsler.
 
Forrige torsdags inden jeg tog på ferie, kunne jeg så afhente mine ting, som Ninna havde brændt for mig og jeg må nok indrømme, at jeg var noget spændt på, hvordan det var kommet til at se ud efter glasering og brænding.
Heldigvis til min store lettelse så var der intet gået i stykker og hvis jeg selv skal sige det, så synes jeg egentlig, at det blev okay til trods for, at det var første gang, jeg skulle begå mig ud i keramikkens verden.
 
Det bliver uden tvivl ikke sidste gang, jeg prøver kræfter med det og jeg har faktisk allerede nu undersøgt på AOF`s holdkurser i keramik, men desværre er de allerede nu booket op, i hvertfald deres aftenhold, så har sat mig på venteliste i håb om, at der er nogle som falder fra. Alternativet kan jeg håbe på, at der kommer et weekendkursus i løbet af efteråret.
 
Får du ellers nyt den sidste del af sommeren?












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.