søndag den 23. august 2015

Figursyet Efterårsjakke

Vi kan nok ikke komme udenom, at efteråret stille og roligt indtager det danske land, ihvertfald hvad metroloerne siger fra næste uge af.

Dette medfører jo også, at der skal mere overtøj til, når man tager afsted tidligt om morgenen.
Jeg har før brugt mange af  Onions mønstre, som jeg er særlig begejstret for, både deres pasform og de mange muligheder der er ved, at kunne sætte sit helt eget præg gør, at jeg simpelthen nyder at sy udfra netop Onions mønstre. Alene deres syvejledning gør, at selv ufaglærte kan være med. Der er nemlig altid super gode billeder og beskrivelser og det er jeg nu engang fortaler for.

Nå tilbage til efterårsjakken. Jeg har nemlig længe haft dette stof liggende, som jeg simpelthen ikke har vidst, hvad jeg ville bruge på. Men så slog det mig i forrige uge, at jeg da ville kaste mig ud i at sy en figursyet efterårsjakke til mig selv. 

Dette endte efter et par dage ved Hr Pfaff .med nedestående resultat.

Fakta om jakken:
Jakken er foret med quiltevat, så den kan lune min lille krop til de kommende efterårsdage, derudover har jeg foret den med glansfuldt brunlig kobber-satin stof indvendig, så den matcher de runde kobberbobler på yderstoffet. Jakken består af hele 6 dele, som netop gør, at den får en flot figursyet snit. Jakken har desuden hætte, det er jeg nu engang altid fortaler for, man ved jo aldrig hvornår den danske regn indtager sig.
 Sidst men ikke mindst lynlås foran, så jeg hurtigt kan tage jakken af og på.

Nu kan efteråret bare komme and.







6 kommentarer:

  1. det ser da fin ud :-) kan godt lide stoffet ;-)

    SvarSlet
  2. Wauw, det er imponerende stykke arbejde :-)

    SvarSlet
  3. wauhhhhhhhh... Den er godt nok flot Helena.. sikke et fantastisk snit den har og sikke et flot og anderledes mønster som er på stoffet..

    SvarSlet
  4. Tusind tusind tak, er virkelig også glad og tilfreds med den.

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot. Den skal du nok blive glad for, når kulden sætter ind.
    Jeg har længe haft planer om at sy en ny vinterfrakke, det blev ikke sidste år, men måske i år :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.