tirsdag den 29. december 2015

DIY pynt til nytårs-bordet 2015

Jeg har knap nok lige fået pillet alt mit julepynt ned, før jeg er gået igang med at overveje, hvad der kunne være en oplagt ide,at lave til nytårs-bordet.

Jeg tænkte, at det skulle være noget, som var forholdvis let at lave og samtidig kunne bruges bagefter, så det rent faktisk går hen og bliver noget man har lyst til at bruge lidt tid på.

Jeg faldt ret hurtigt over disse søde mælkeflasker på Tina Dalbøges Kreahobshop.dk som foruden disse vaser også har et hav af forskellige porcelænstuscher, som er gode til netop sådanne projekter som dette. 

Jeg har taget udgangspunkt i mine tidligere mælkebøtter-illustrationer, som jeg har lavet før både fade, tallerkener og krukker. Jeg synes motivet kunne være rigtig sødt her til nytårs-bordet, men også et motiv, jeg kunne bruge bagefter til eks. i køkkenet til opvaskebørsten.

Jeg har anvendt den tyndeste porcelænstusch, man kan finde på hjemmesiden. På den måde får du nemmest ved, at lave så tynde lige streger som muligt. 

Jeg har lavet en DIY tidligere omkring porcelænsmaling, som du er meget velkommen til at bruge.

Ellers kan du købe både mælkekanderne her og porcelænstusherne  her





Mælkekanderne er oplagte at bruge bagefter både til opvaskebørsten, små vaser eller som små mælkekander til dine gæster.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.