tirsdag den 5. januar 2016

Nytårsforsæt 2016 sy 20 ting fra dit stoflager 1

Jeg er normalt ikke til det der med nytårsforsætter, tror faktisk aldrig nogensinde at erindre, at jeg har lavet et nytårsforsæt på noget tidspunkt. Men i år skulle det være, for Jeanette kom nemlig med et, som jeg tror, jeg kan overholde.

Jeanette @jeansjeans har nemlig sat en super genial nytårsforsæt, hvis du spørger mig, igang, som handler om, at man skal sy 20 ting ud af sine stofrester, før man må købe nyt. 

Lige til at starte med, synes jeg det lød af meget, men da hun så skrev, at man godt måtte købe diverse bånd, sytråd, knapper og tilbehør, ja så tænkte jeg, hvorfor ikke lade det komme and på en prøve.

Allerede her seks dage inde i januar har jeg fået syet de første fire ting udelukkende af stof og tilbehør, jeg havde liggende på stoflageret. 

De første to ting  er pandapunge inspireret fra Stof2000 søde pandastof, som jeg før har syet penalhuse af. Der havde jeg nemlig en lille rest liggende, som jeg synes passede perfekt hertil. Mønstret har jeg selv lavet, men det er også ganske simpelt. Pungene har jeg valgt at lave således, at de bliver lukket med en trykknap, som iøvrigt også er pandaens snude. På bagsiden har jeg syet en lille skuldertrop på, så man kan have den over skulderne.

De andre to ting jeg har fået syet, er selvfølgelig også noget stof, jeg havde i gemmerne. Her er det to små kaninpunge, som jeg er blevet inspireret til fra dygtige @clara-hagen. Synes selv de var rigtig søde, så tænkte, at den måtte jeg da også kunne sy. Mønstret er som udgangspunkt det samme som pada-pungen, men blot udskiftet ørerne til kaninører.

Så sent som i dag fik jeg lige luret alt mit libertystof igennem og må da nok indrømme, at jeg egentlig blev lidt overrasket over, at jeg alligevel havde så meget på lageret. Er sikker på, at jeg nok skal få syet et eller andet ud af det, tænker i hvertfald allerede nogle penalhuse, noglesnører, makeuppunge og måske nogle savlesmækker.

Er du også hoppet med på @jeansjeans nytårsforsæt?











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.