tirsdag den 11. oktober 2016

Malaga 2016 del 1

Malaga del 1
Som mange af jer sikkert har set og fulgt med via Instagram har jeg den seneste uges tid været på min længere ventet sommerferie, eller man skulle nok nærmere sige efterårsferie med mine fantastiske forældre. De seneste par år har vi valgt at rejse i efteråret frem for i højsæsonen, både fordi det passer bedre med mit nye arbejde, men også fordi, at den danske sommer "plejer" at være rigtig god og derfor synes vi, at det er meget rart, at være hjemme i Danmark i sommerferien.

I år havde vi planlagt at skulle rejse til Malaga, hvilket jeg havde set meget frem til, da jeg aldrig har været i sydspanien før. Jeg rejste som sagt med min mor og stedfar, men det var også meningen, at min bror og svigerinde skulle have været med, men da min svigerinde er højgravid, blev det derfor bare os tre.

Jeg har valgt at dele min Malaga-ferie op i tre indlæg, da jeg tænker det måske nok vil blive for langt. Men samtidig er det også en lille guide til, hvis nogle af jer tænker, at tage på ferie i Malaga. I er derfor meget velkommen til at stille spørgsmål hertil, hvis der er noget I gerne vil vide mere om. Så håber jeg da, at jeg kan svare. ;-)

Vi havde lejet en lækker feriebolig i Benalmadena blot 15 km fra selve Malaga by samt en rigtig skøn bil, så vi kunne køre rundt og udforske større dele af området.

Ferieboligen var super lækker med et fint lille køkken, to toiletter, to lækre altaner hvoraf den ene med udsigt ud over Middelhavet og to soverum, så det kunne ikke være bedre.

Benalmadena er en rigtig hyggelig lille solskinsby med ialt ni km lang lækker badestrand.
Normalt er jeg ikke den der bader på en offentlig strand, men da det ikke var højsæson og derfor ikke alt for mange turister og temperaturen samtidig var omkring de 30 grader hver dag, ja så kunne jeg simpelthen ikke modstå fristelserne og var i vandet op til flere gange. Det var virkelig virkelig lækkert og som I nok også vil kunne se på billederne, så nød jeg hver en dukkert.  (Se evt. billede 10)

Vi ankom sent mandag aften, så der pakkede vi bare ud og faldt på plads med vores ting. Tirsdag stod vi tidligt op, fik handlet lidt mad og diverse småting ind og afsted det gik til stranden med badetøj og proviant og vand masser af vand, for det skulle man virkelig indtage meget af i sådan en varme.
Jeg kunne godt mærke, at man lige skulle vende sig til varmen fra at gå fra de 10-15 grader i Danmark og så til 30 grader var lige en lille omvæltning. Om aftenen slappede vi af, lavede god mad og hyggede og nød aftensolen på den lækre altan.

Da vi ankom til selve stedet skulle vi først gå ca. 3 km før selve bjergområdet begyndte herefter, ankom vi til en lille plads hvor der var sikkerhedsfolk og guider, som lige kort fortalte os om reglerne samt sikkerheden og samtidig fik vi også sådan nogle smarte sikkerhedshjelme på i tilfælde af sten der kunne falde ned.
Vi var omkring 40 andre turister

Udsigten fra den solbeskinnede altan fra vores lejlighed


Der var også en pool tilknyttet ferieboligen, men den badede vi ikke så tit i. Vi er nemlig ikke så meget til klorvand.


Der er altså noget charmerende ved de spanske trapper.














Ja, det var så 7. gang jeg var i vandet den dag.





Onsdag havde min stedfar og jeg bestilt billetter hjemmefra til at skulle op og vandre på Caminito del Rey også kaldt Kongevejen. Ca. en times kørsel fra selve Benaldema.

Caminito del Rey er en helt nyåbnet bjerg og vandretur, åbnede sidste år, man som turist kan gå oppe langs de spanske bjerge. Den er ca 10-12 km, så det ville ca. tage 2 timer at gå eftersom det jo er i bjerge og på smalle stiger og derfor kan man ikke gå så stærkt.
Du skal dog have købt billetter hjemmefra, da den er ret eftertragtet.

Det var en tur jeg længe havde set frem til, både fordi jeg aldrig rigtig har gået og vandret i så høje bjerge, men samtidig også en grænseskridende oplevelser for mig, da jeg er meget forsigtig med så vilde ture. Min mor var dog ikke med, da hun for mange år siden har været udsat for et færdselsuheld, hvor hun fik et piskesmæld og derfor ville hun ikke udsætte sig selv for, at det skulle gå galt med hendes ryg og nakke igen. Jeg havde faktisk også set frem til en helt dag sammen med min stedfar, dels fordi vi har det super godt sammen, men også fordi jeg næsten altid laver noget sammen enten med min mor alene eller også med min mor og stedfar sammen, derfor havde jeg virkelig glædet mig til denne vandretur med min stedfar.
Vi var omkring 40 andre turister, som også havde valgt at gå samtidig med os, men vi kunne heldigvis få lov til at gå i hver vores tempo, så vi på den måde kunne gå for os selv. Det var den vildeste oplevelse både for mig, men også for min stedfar at gå og opleve denne smukke natur. Det mest grænseoverskridende på turen var den gangbro, som i ser på billede  Dels fordi den var ret smal og det var svært at holde ordentlig fast langs rebene, men samtidig så blæste det også som en pelikan, da vi jo var ret hårdt oppe i bjergene. Men men men vi overlevede og jeg må da nok også indrømme, at det var hele turen og ikke mindst oplevelsen værd. Det kan i hvertfald anbefales hvis du er til smuk natur.  (Se blot billederne)





 Denne hængebro var altså ikke for sarte sjæle, troede på et tidspunkt at jeg skulle dø.



Det var den smukkeste tur, jeg nogensinde har været på.
































Fortsættelse følger ..........



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.