lørdag den 15. oktober 2016

Malaga 2016 del 2


Malaga del 2


Har du ikke allerede læst første del om min Malagatur del 1, så vil jeg varmt anbefale at læse dette indlæg.






På dag 3 havde vi valgt at køre til endnu en smuk idyllisk bjergby ved navn Ronda ca. 100 km fra selve Malaga. Ronda omgives af lodrette og næsten 100 m høje klippevægge til tre sider og byen er reelt delt i to halvdele af den dybe Tajo-kløft. Den gamle bydel - La Ciudad syd for kløften, mens den nyere bydel - El Mercadillo ligger nord for kløften.
Ronda er også her, hvor der ligger landets ældste arena, hvor der her er blevet afholdt mange tyrefægtningskampe. Den stammer fra 1785 og er uden tvivl landets charmerende arena med elegante arkader i to etager.

Lige ved siden af Arenaen lå den smukkeste park, som mundede ud i den fineste udkigstop, hvor man kunne se ud over bjergene samt den nye bydel. Virkelig et smukt syn, hvilket du måske også kan se via billederne. Noget andet som også fascinerede mig meget ved netop denne park var, at der også sad to musikanter som spillede og sang den smukkeste musik, som I kan se og høre et lille smugkig på på min Instagram @helenasolskin.  Der har jeg desuden også lagt et lille videoklip op fra bjergturen Caminito del Rey, som jeg skrev om i sidste indlæg. Malaga del 1

Da vi kom hjem sent om aftenen, valgte vi at tage ud og spise på restaurant, hvilket var en lille udfordring for mig, men jeg klarede det og må da også i indrømme, at det var super hyggeligt.














På 4. dagen havde vi ikke lagt de helt vilde planer og dog alligevel, så havde jeg et lille ønske om at se en Sommerfugle-park, som nemlig kun lå 10 min. kørsel fra vores feriebolig. Jeg er og har altid været meget fascineret af sommerfugle. Deres smukke farver og ikke mindst den måde de bevæger sig på fra at kunne sidde helt mussestille til at kunne baske med vingerne, har altid fascineret mig.
 


Foruden sommerfuglene var der også en sød lille skildpadde, som i både kan se her via billedet, men på Instagram, hvor jeg også har lagt en lille video ud med den. Jeg må ærligt i drømme, at jeg kunne have brugt flere timer derinde på at fotografere alle de mange smukke sommerfugle, men vi skulle jo også ud og opleve og se flere ting denne dag.

Lige ved siden af sommerfugleparken lå et rigtig smukt tempel, som igen havde den smukkeste udsigt ud over bjergene og de hvide huse. Se evt billede





















Derfra kørte vi videre ind til selve centrum af Benalmeda. Vi valgte at parkere bilen lidt udenfor centrum og derfra til fods at udforske byen lidt nærmere.
Benalmadena er også her, at det danske genoptræningscenter Montebello ligger,  hvor mange danskere bliver genoptrænet, hvis de har været ude for en ulykke.
Her var der igen pragtfulde udkigspunkter, som man simpelthen måtte stoppe op og nærstudere.
Derfra gik vi videre til Colomares - et kæmpe eventyrslot til ære for Columbus og opdagelsesrejsende for 500 år siden. Det blev bygget af en velhavende doktor Esteban Martin og det siges, at det er det største monument af sin art i verden. I hovedbygningen findes til gengæld verdens mindst kapel på kun 1,96 m2, men de mange tårne hvoraf det højeste på 27 m er så smukt opført, at det helt klart også er en seværdighed, jeg vil anbefale at se. Efter at vi havde vandret lidt rundt i byen, satte vi os ned på en hyggelig lille tapas-bar. Det er de jo ret kendt for her i Spanien, hvilket mine forældre nød ret meget af, imens vi var her. Aftenen endte med afslapning og hygge på altanen, imens solnedgangen stille og roligt gik ned. 






















































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.