mandag den 26. december 2016

Juleaften - Juletræet med sin pynt 2016


Så kom vi atter igennem en fantastisk dejlig juleaften og jeg kan næsten ikke beskrive med ord, så dejlig afslappende og hyggelig den var. Det var i år en lidt anderledes jul end vi plejer, da vi normalt vis plejer at afholde den ude hos min mor og stedfar i deres hus, men i år og som jeg også tidligere har nævnt, ville min bror og svigerinde gerne ligge hus til, eftersom de netop var kommet ordentlig på plads i deres nybyggede hus. Desuden er min lille niece også kommet til verden, så rent praktisk ville det jo også være nemmere, at vi holdte den ude hos dem.

Min bror og svigerinde havde forinden købt det smukkeste træ  og sågar også pyntet det med de fineste glaskugler lys mm. Men som i også så i mit tidligere indlæg, så havde jeg jo lovet dem lidt ekstra pynt på træet i form af nogle af mine jule-fugle-hjerter.

Gaver var der nok af til trods for, at vi var en samlet flok på otte personer inkl. min lille niece. Udover min bror, svigerinde, niece, mor og stedfar var min svigerindes mor og lillebror der også. Rigtig hyggeligt også at prøve at holde jul med nogle, som man ikke plejer at være sammen med.

Borddækningen havde jeg stået for. Den bestod i år af klassisk julerød og sort. Jeg havde forinden lavet servietringe kombineret som bordkort med røde og sorte hjerter, se evt. billederne længere nede, de klassiske origami juletræer, mørkerøde servietter samt sort satinbånd rundt på glassene.

Enkelt og fint uden alt for meget dingel dangel.

Jeg er netop lige kommet hjem fra vores årlige julefrokost med min stedfars børn og børnebørn og i morgen venter dagligdagen atter igen, inden nytåret står for døren.

Jeg tror bare, at jeg vil lade billederne tale for sig selv og ønske jer alle en glædelig og forsat god JUL.























Lidt af året julegavehøst.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.