mandag den 5. juni 2017

Mal din is og giv udsatte børn gode sommerminder #giisenvidere



I sidste uge blev jeg kontaktet af Line Find, som også driver facebooksiden Kreativ med ungerne. Line er i denne måned blevet hyret fra Mødrehjælpen til at sprede et godt budskab til udsatte børn og i dette tilfælde, har hun derfor også spurgt mig, om jeg havde lyst til at hjælpe.  

Selvom jeg har en travl hverdag og fritiden ofte er sparsom, så kunne jeg simpelthen ikke sige nej til at hjælpe og sprede denne kampagne.

Mødrehjælpen har nemlig også brug for din hjælp til at sprede et godt budskab. Mødrehjælpen synes nemlig, at udsatte børn også fortjener gode sommerminder og har derfor for første gang igangsat "Mødrehjælpens Sommerhjælp"

Derfor vil det betyde meget, hvis I også vil hjælpe og støtte op om denne kampagne, som foregår fra d. 1.-21 juni. Ved at SMS "IS" til 1231 støtter du hermed Mødrehjælpens Sommerhjælp.


Formålet er at give en ferieoplevelse til udsatte børn, så de sammen med deres far, mor og søskende også kan få et velfortjent pusterum i en ellers økonomisk trængt hverdag. En oplevelse som styrker familien, og giver børnene en følelse af at være som andre børn. Ved at dele vores budskab hjælper du med til, at disse børn også har noget at fortælle kammaraterne om, når sommerferien er slut.

I den forbindelse spurgte Line mig, om jeg havde lyst til at lave et kreativt indslag, som på en eller anden måde kunne være med til, at bringe budskabet videre. #giisenvidere.

Der er efterhånden blevet lavet rigtig mange søde is både som billeder bl.a Heidi fra Den kreative Sky og Anja med perlemønstre og derfor tænkte jeg, at jeg ville lave en is-plakat med små is fortolket i min grafiske stil.

Meningen er, at I frit kan downloade plakaten og sammen med dine børn farvelægge de små felter og på den måde "giisenvidere" gerne på de sociale medier.

Plakaten kan i efterfølgende hænge op på børneværelset eller klippe ud og bruge enten som en lille ranke henover sengen eller som små is til en legetøjs-isbutik.

Jeg har selv givet mit bud på, hvordan isene evt. kunne se ud med farver på og jeg må indrømme, at jeg faktisk har haft en del sjov med, at tage farverne ind igen. Selvom det hører til sjælenhederne.

Jeg glæder mig meget til at se jeres bud og se hvordan I får farvelagt plakaten og bringe budskabet videre. 






Plakaten kan i downloade lige her

Følg mig gerne på min Instagram @helenasolskin og facebookside Helenas kreative verden og tag mig gerne hvis du deler plakaten på de sociale medier







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.